2010. augusztus 31., kedd

123

37 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. A jó dolgok hamar véget érnek! Remélem ha kipihented magad és kialakult Szegeden az 'egyetemista életed' akkor rövid időn belül valami új projekttel lepsz meg minket. Nagyon jó volt 4 hónapon keresztül követni a napi stripeket és sok vidám percet szereztél vele, KÖSZI! :-) Kár, hogy vége.
    b.

    VálaszTörlés
  3. Milyen szép lenne, ha az olvasóid, most így a nagy futás végén, sorban elköszönnének tőled! Én mindenesetre ezt teszem most. Köszi, sokat tanultam az egészből.

    "Mindig csak végig, a legvégéig." Te meg megtanultad ezt, és nem csak ezt.

    VálaszTörlés
  4. Hiányzani fogol. Sok szerencsét a egyetemhez.

    Cső. :)

    VálaszTörlés
  5. Ami azt illeti, én sajnálom, hogy vége, de örülök, hogy eddig legalább volt. És én is remélem, lesz újabb projekt! (Sőt kicsit abban is bízom, hogy lesz 16 oldalas, ha érted, hogy gondolom :)

    VálaszTörlés
  6. Most írtam véleményt a Nero blogjára, erre ezzel a butasággal fárasztod a népet. Csináld még, nem értem, akik itt rajongtak minden hozzászólásnál, hogy veszik ezt be...

    VálaszTörlés
  7. tény, hogy sokat kellett volna várnod a következő szép számig, ahol egy ilyen művet abba lehet hagyni. valószínűleg még egy darabig minden nap be fogok kukkantani, amíg meg nem szokom, hogy nincs több, elfogyott.
    elköszönni pedig nem vagyok hajlandó, annál sokkal optimistábban látom a dolgokat :)

    VálaszTörlés
  8. csalódott vagyok a hirtelen befejezés miatt. valahogy úgy képzeltem, amit eddig rajzoltál, az kb. az első fejezete a regényednek, és még sok fejezeten át állítod próbák elé a hősödet. ebbe az alakba sok van beprogramozva. egy kedves, nyíltszívű, bizakodó candide, akinek öröm követni a mindennapjait.

    nem értek egyet NeroBlanco véleményével (neroblanco.blog.hu/2010/08/30/blossza_nova), miszerint képregényed "elérte azt a határt, amelyen túl már öncélúvá válik". sztem még hosszú utat kéne járnia ennek a figurának, sokféle akadályon át.

    remélem, egyszer majd újra életet lehelsz ebbe az ifjú főszereplőbe. voltaire is jócskán benne volt a korban, amikor végighajszolta candide-ot egy egész világon. az általad teremtett figura még csak most indult felderíteni a magyar glóbuszt. és hát van min poénkodni, nevetni, dühöngeni.

    szomorú is vagyok. nem tudom, mi lesz ezután közös hősünkkel. olyan érzésem van most, mintha egy baráttal megszakadna a kapcsolatom.

    lala

    VálaszTörlés
  9. Kár. De köszönjük, ahogy felfedeztem, mindennap látogattam a blogot. Remélem azért ez csak az "első szezon" volt és ahogy feltöltődsz vagy mittudjaménmi, akkor folytatod.

    raveon

    VálaszTörlés
  10. Mindenkitől elnézést a fenti megnyilvánulásomért.
    Gergő, mint mindenki, én is csak köszönettel tartozom neked. Nagyon szeretem mindegyik stripet, csodálom a kitartásodat és a művészetedet. A Blossza már tényleg fogalommá vált, és én is remélem, hogy egyszer még lesz folytatása.
    Valószínűleg ugyanúgy fogok tenni, mint Ditti :)

    VálaszTörlés
  11. Én azért értékeltem annyira, mert (szerintem) képregénynek nagyon f***, azon belül is, a strip műfajában nagyon jól működött. Tágabb és szűkebb történetek is belefértek, nagyon jól csináltad a sokféle hangulat átadását. Talán ezt nem is lehet megtanulni máshonnan, csak a saját élet elmeséléséből...

    Na mindegy, ha vége, hát vége, bár én inkább azt gondolom, hogy valóban "csak" próbálgatod a legegyszerűbb stripek hatásmechanizmusát!

    Szóval gratulálok! És azt te is tudod, hogy a képregény rajzoláshoz ÉS íráshoz (a stripekhez mindenképpen) nagyon jó érzéked van! :)

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm szépen a kommenteket, és hogy négy hónapon keresztül olvastátok a Blosszát. A strip nem átverés, tényleg abbahagyom, már hónapok óta készültem erre. Tehát mégegyszer: minden rendszeres olvasómnak köszönöm, hogy eddig velem volt, remélem, a jövőbeni "új projektjeimet" is követni fogják legalább ennyien (mert persze vannak elképzeléseim). Tervezem, hogy hamarosan írok egy rövid összefoglaló-szerűséget (illetve magyarázó szöveget) a másik blogomon, és akkor azt majd belinkelem ide, meg az oldalsó sávba is talán. Addig is itt olvasható Bayer Antal tegnap előtti kritikája a Blosszáról, ha valaki még nem találkozott vele:

    http://neroblanco.blog.hu/2010/08/30/blossza_nova

    Mintha egy hatodik érzék megsúgta volna neki, hogy itt a vége.

    VálaszTörlés
  13. Én nem gratulálok és a Gergő blossza meg! Mi az, hogy vége?! Egyetemre mész... tudod te, mennyi új dologgal és hülyeséggel fogsz találkozni? És ezt nem megrajzolni... Gergő, ne hülyéskedjél már! Most min fogok röhögni? Magamon? Az már unalmas... Te inspiráltál arra, hogy elindítsam a saját blogomat... erre kilépsz. Háát... az ördög vigyen el!

    Woland

    VálaszTörlés
  14. Sajnálom, hogy vége. Azért kösz.:)

    VálaszTörlés
  15. Vége???? Biztos?? Sziklaszilárd ez az elhatározás??? Pont most van vége, amikor megtaláltam, és olvasnám is?

    Először úgy értettem, hogy vége van valaminek, pl. egy munkának, aztán mások kiábrándítottak, hogy a Blosszának van vége... Sóbálvánnyá válok!

    Csak akkor bocsátok meg, ha kapok egy kis ígéretet.. Mindennek a vége, valami másnak a kezdete, az a más, az az új "kerüljön képbe"


    Sóbálvány

    VálaszTörlés
  16. NEEEEEEEE!!!!! Na mondom megnézem a blosszát reggel, erre ez fogad...hát hogy....najó nem mondok semmi csúnyát, te tudod mit akarsz még ezzel és mit nem, remélem ez csak a vol 1 volt és történik veled annyi érdekes dolog, hogy ne bírd ki, hogy papírra ne vesd.

    VálaszTörlés
  17. Hehe, szerintem is faszább a 123-nál abbahagyni, mint a száznál (ennél csak az 1234 lenne jobb. Annál meg a...). Azé' nem volt rossz eresztés, a lehetséges ötből adok rájuk mondjuk...

    1

    kettő


    III.




    négy...


    öt pontot.

    VálaszTörlés
  18. Nagyon mély és vigasztalhatatlan elkeseredés. Rossz nap.

    VálaszTörlés
  19. Megmondom őszintén nekem nem tetszett annyira, néha bejött egy-egy képsor, de amúgy nem estem hanyatt, gondolom nem is volt cél, nem erről szól amikor az ember alkot, nem feltétlen, csak kicsit többet vártam, meg megmondom őszintén a kritikád után volt is bennem egy pici tüske, biztos az is rásegített az érzéseimre. Kezdtem én is azt érezni amit Tóni írt, hogy valahogy tovább kellene lépni mert ez így kevés.


    Szerintem áttérhettél volna először egyoldalasra, ott jobban ki lehet bontani egy kisebb eseményt, aztán onnan tovább három, hat, tizenkettő, huszonnégy, vagy például én ott éreztem egy kis felfrissülést, mikor szóba került Mazzuchelli és akkor utána jött a bökdösős strip csík, aki követelte hogy rajzold meg, na az karaj volt. :)

    Sajnálom, mert feljöttem megnézegetni néha napján hogy mik az újak, rítusommá vált. Remélem még viszont látunk valamivel valahol, és sok sikert kívánok számodra a jövőre nézve, minden tekintetben.

    VálaszTörlés
  20. Köszi. Szerintem arról van szó, hogy nekünk kettőnknek teljesen más a humorunk :)
    Egyébként attól függetlenül, hogy nekem meg az Agarak nem jön be annyira, fogok tőled vásárolni a börzén.

    VálaszTörlés
  21. Ó igazán kedves, köszönöm, akkor felveszlek a félretevős-dedikálós listára. :)

    VálaszTörlés
  22. Remélem nem a NeroBlanco-s kritikában írtak adtak esetleg egy végső lökést a nyilvánvalóan időnként nehéz és/vagy keserves munkát igénylő Blossza befejezéséhez.
    Fél vagy egy évet én simán vártam belőle. Ismeretlenül is tudtam, hogy hova fogsz egyetemre járni, bepillantást nyertem a tágabb családi életbe, tudtam hol nyaralsz vagy hogy milyen boltokba vásárolsz, sőt azt is tudtuk mikor rúgtál be :)
    Gondoltam, különféle projektek egybecsúszásával (képi hatalomátvétel, új karakterek térhódítása) fog majd ez megszűnni, táptalaj adva valami újnak, valami fikciósnak.
    Sajnálom, hogy csak így... vége. Szinte minden nap jöttem.
    Természetesen további jó munkát kívánok!

    VálaszTörlés
  23. Én is csak azt szeretném mondani, hogy teljesen totálisan hülyeség amit Tóni írt az öncélúvá válásról meg a "nagyobb terjedelmet részesíthetnéd" dologról, mert most kicsit nincs igaza.

    Régebb óta tervezed abbahagyni, ezt megértem, de remélem nem az a kritika adta meg a végső lökést, mert akkor tényleg mérges leszek Tónira! Nem kell mindenkinek 24 oldalas képregényt rajzolnia, mert akkor csak 24 oldalas képregényrajzolók lennének ;)

    De természetesen tiszteletben tartom, és gratulálok az elért eredményekhez. Amit én tanultam belőle, az az, hogy ez így tényleg MŰKÖDIK.

    VálaszTörlés
  24. Természetesen nem az én kritikám hatására hagyta abba Gergő a Blosszát, és igaza lehet, amikor azt írja fentebb, hogy egy "hatodik érzék" súgta nekem, hogy erre készül.

    Nekem is hiányzni fog, hogy minden nap megnézzem a stripet, de azért javasolom mindenkinek, aki "mérges rám", hogy lépjen egyet hátra, ahogy én is tettem, és olvassa újra a 122 képcsíkot, és akkor látni fogja, hogy alakult ennek a sorozatnak az íve, lendülete.

    Szintén tervezek írni Csordás Dani képregényes blogjáról, amely már másfél éve létezik, és szintén önéletrajzi (Alfabéta-díjat kapott webcomic-kategóriában a 2009-es részekre). Nála is tetten érhető (meg is írja az egyik oldalon), hogy már az egész életét kezdte úgy élni, hogy "na, milyen strip lesz ebből". Ő már korábban levonta a tanulságot, és ha nem is állt le a képregénnyel, most már jóval ritkábban frissül az oldala.

    Ne feledjük, hogy nem főállású képregényrajzolókról van szó, és hogy egynél több magánprojektet nagyon nehéz vinni egyszerre. Biztos vagyok benne, hogy Gergő rövidesen jelentkezik valami újjal, és remélem, hogy csak úgy volt utolsó ez a Blossza, ahogy Marabunak a 200. Dodó (most 206-nál tart).

    Hadd vitatkozzak Tomsterrel. Az ő figurájának valóban a strip a legmegfelelőbb műfaj, csinált már ő is hosszabb (pár oldalas) képregényt. Mindkettőben jó, ellenben neki egyelőre nem biztos, hogy ajánlanám a még nagyobb terjedelmet. Ellentétben például Pilcz Rolival, Brazillal vagy Spurival. Mindenki másban erős. Én úgy érzem, hogy Gergőnek igazán a történetmesélés fog menni, amihez kiváló előtanulmány az, amit itt csinált, ilyen párkockás képekből, jelenetekből, hangulatokból, mellékszálakból fog tudni felépíteni egy nagyobb sztorit.

    Ismét gratulálok Gergőnek ehhez a remek képregényhez, és csak biztatni tudom. A Blossza elkezdésével és végigcsinálásával bizonyította, hogy tudja, mit akar, és meg tudja hozni a saját szempontjából legjobb döntéseket.

    VálaszTörlés
  25. hát kár.. jó volt, hogy volt egy magyar cím is a webcomic könyvjelzőim között. remélem hamar belekezdesz valami újba, és mégjobba

    VálaszTörlés
  26. Igaz ritkán tudtam olvasni és volt hogy 1 hónapra vissza kellet olvasnom, de hiányozni fog. Jó volt belelátni a fejedbe.

    VálaszTörlés
  27. Nos, egészen mostanáig filóztam rajta, de nem sikerült semmilyen összefoglaló írást produkálnom, sem egy normális, kifejtős kommentet. Ezt sajnálom, mert jó lett volna, legalább azért, hogy biztosítsak mindenkit: nem Nero Blanco kritikája miatt hagytam abba, kezdettől fogva négy hónaposra terveztem a Blosszát.
    Most egy ideig biztosan nem jelentkezem hasonló projekttel, egyelőre nincs időm képregényt rajzolni. De ami késik, nem múlik. Addig is szeretném ismételten megköszönni a hűséget és a bizalmat - így, fél hónap elteltével. Ég a pofám, de hát ez van.

    VálaszTörlés
  28. Sajnálatos hír, hogy egyenlőre nem lesz hasonló projekt de remélem a kommunikációs hiba blogon a későbbiekben is értesülhetünk egy-egy újabb rajzodról, írásodról.
    b.

    VálaszTörlés
  29. kár, hogy vége :(
    sajnálom miről maradtam le és nem követtem folyamatosan, de csak tegnap találtam rá a blogra és még csak kb 20 Stripet olvastam el de érdekesnek tartom és ötletesnek, tetszik

    Remélem várhatunk még tőled valami projectet!
    Sok szerencsét!

    VálaszTörlés
  30. Gergő, nem izéljél már! Végre egy normális 'képregény' egy normális emberi életről. Tökre megörültem a Műútban a rajzoknak, aztán tessék... Nem szép Tőled, fiacskám! :-) Azért én is remélem, hogy ki fogsz találni valamit. Szinte biztos vagyok, hogy úgyse bírod sokáig a Blossza nélkül...

    VálaszTörlés
  31. Nem volt sok időm, de sikerült ezt elkövetni: statisztikát húzni a Blosszára (Lénárd Laci még jön az ő részével).

    Adatok itt: https://spreadsheets.google.com/pub?key=0AtFFdrzc0OVcdDR6QzloSHdDcXBnSDVEVF9oQlNOUEE&hl=en&gid=0

    Szövegelés meg itt: http://sarkitott-kockak.blogspot.com/2011/01/szam-ok.html

    VálaszTörlés
  32. Jézusom, ez elképesztő. Komolyan nem találok szavakat. Úgy látszik, mindenkinek több szabadideje van, mint nekem, és senki sem tudja mire használni... Nahát!
    Hát ezt megjegyeztem. És nagyon köszönöm. Nem vagytok normálisak. :) Ki is teszem a linkeket az oldalsó sávba.

    VálaszTörlés
  33. Ja: ez nem szabadidő. Menekülési útvonal...

    VálaszTörlés
  34. Gratulálok az Alfabéta-díjhoz! Megérdemelted. :)

    VálaszTörlés
  35. Annyiszor írtam már le ezt a szót az utóbbi két napban, hogy lassan csömöröm lesz tőle, de azért: köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  36. Valaha lesz folytatása? Esetleg dolgoznál másnak mint képregényrajzoló, csak ott az ő ötleteit kellene meghraj zolnod, természetesen fizetségért cserébe?

    VálaszTörlés
  37. Helló! Az élet hosszú, én már inkább nem mondok olyat, hogy nem lesz folytatás, de alapvetően nem tervezem egyáltalán. A másik kérdésre: minden azon múlik, hogy milyenek azok a bizonyos ötletek. :)

    VálaszTörlés